måndag 18 september 2017

Vintersådd

Eftersom alla bäddar är nya sår jag hej vilt. Det är så spännande att det växer som det gör nu. Hoppas kunna äta en hel del rädisor snart. Även dillen tar sig fint.

Rocola och rödbetor växer på. Goda och snygga bladgrönsaker.

Gräslöken växer betydligt bättre nu än i våras. Rätt tid att så.

Den här salladssorten sådde jag i våras och den blev tokigt besk för det var för torrt. Ska bli spännande att se hur den blir nu.

Det känns som att prova sig fram - vad gillar vi att äta? Det gäller att få balans i vad som går att odla och vad vi vill äta.

Nu har även två sorters koriander och spenat kommit upp. Just koriander läste jag att den var lättare att få upp nu på hösten.

Ärtskott måste jag komma ihåg att dra upp igen. Det är ju magiskt vad man kan få fram av ett paket gula ärtor från affären!

Salladssenap, den får växa lite till innan jag börjar norpa blad. Vill se hur den klarar snö.

3 kommentarer:

Laila sa...

Dina odlingsbäddar ser spännande ut, måste läsa bakåt i din blogg för att se hur du gjort för att få det att växa så bra så här års!
Vad heter salladssorten? Vi brukar gilla när det är liiite beskt.
Allt gott!/Laila

Merja sa...

WOW vad det växer bra! Det är kanske nu man skull passa på och börja odla:)
Fina klematis sorter i din portel. Kommer att bli jätte fint!
Ha det gott!

UplayOnline sa...

Vi brukar gilla när det är liiite beskt.


แตกใน xxx