torsdag 20 juli 2017

En skuggig plantering

Förut var här bara gräsmatta och som blickfång grannens gunnebostaket. Först satte jag häcken och sedan ett eget blickfång med buskpromenaden. Jag kommer släppa upp häcken mer så jag inte ser deras bilar. Men då blir det även mer skugga.

Provar mig fram med vad som kan trivas av det jag redan har.

Tycker det är roligt att stenkyndeln tar sådan fart. Får se hur den vill blomma nu när det inte är så mycket sol. Det doftar lite mint när jag går här och kommer åt det som sträcker sig ut i gången.

Ny bekantskap är allium.

I slutet av stigen och borta i nästa hörn är ett yvigt område med diverse som nog klarar lite mer skugga;)

Det är ganska skönt med sittplats i skugga. Alltid är det någon som kommer på besök och vill sitta där. Den som gillar trädgård bygger ju mest sittplatser åt andra!

Hoppas på att lönnbräckan ska växa till sig, det går lite långsamt. Så kan det vara.

Inga kommentarer: