onsdag 19 juli 2017

En arbetshörna alias skräphörna

De där platserna för skräp och arbete verkar oftast hamna i ett hörn av trädgården. Nu är vi på väg mot mitt hörn.

Jag satt upp en skiljevägg för något år sedan.

Det fungerar bra och ger lite olika förutsättningar på väggens båda sidor. Här bor saker som får lite höjd. Måste komma ihåg att rädda buddlejan som drunknar i detta.

Jättevädden blir verkligen jättehög.

Olika violrutor håller jämn takt och sträcker på sig.

Sedan bor komposten här. Nu har jag släpat ut den som ett experiment. Har byggt en hög bulle med material för att se hur min lerjord svarar på täckodling. Kommer jorden bli lucker nedåt i underliggande lager av detta? Vi får se!

1 kommentar:

Merja sa...

Spännande att följa dig bulle med täckodling. Har också lera på särskilt ett ställe som jag inte vet vad jag ska göra med än...
Ha det gott!