söndag 30 april 2017

Slut på nattfrosten?

Tomaterna blev sent sådda och sedan denna kalla vår, nu går det trögt. Det blir även ganska fullt i drivhuset.

Det finns en hel del saker som borde komma ut, samtidigt som det borde växa till sig först. En salig blandning av blommor och ätbart. Försöker låta bli att så sånt som jag inte vet var det i hela friden ska få plats - det går så där. Det behöver bli ordning så allt kommer ut i trädgården, för nytt gäng väntar på drivhuset som står inomhus!

Breddsådd av sallad - för att det går att så. Eller - jag hällde ut alla gamla frön som ger ätbara blad.

Orkade inte vänta längre på vintersådderna så de fick flytta in, så att det händer något.

Det dröjde bara någon dag och så tog det fart.

Sedan finns det frön som tar längre tid på sig. Oj, oj oj vilken utmaning det är att vänta. Är det dött eller ligger fröet bara och väntar på rätt tidpunkt? Sedan sår jag saker jag borde låta bli. Tömde komposten och hittade långa korvar med svarta frön som såg ut som lakritspastiller - snygga - klart jag måste låta dem gro så jag får veta vad det är!

Inga kommentarer: