måndag 7 november 2016

Nu börjar det!

Den första snön kommer och trädgården går i vila. Då är det äntligen tid för drömmen om ett orangeri! Fasaden på garaget ska få glasade dörrar och ett rum ska skapas i den ena halvan av garaget.

Det var bara det där med att städa och kasta. Ett dubbelgarage som aldrig hyst en bil.
Man kan ju bli lite matt av röran. Ett riktigt vinterpyssel;)



Sakta men säkert ska hyllor tömmas och vändas så gångarna blir åt andra hållet. Allt på den vänstra sidan ska bort! Det krävdes en orangeridröm för att få fart på upprensningen i garaget.

5 kommentarer:

Merja sa...

Vilket spännade projekt! Låter jätte fint med fönster mot pergolan.
Lycka till med planeringen!

Rost och rädisor sa...

En del pyssel, men kommer att bli så bra! Hade också velat lägga ihop garage och orangeri, men än så länge behövs parkeringen till ett och annat fordon. Visst är det väl konstigt att nutida hus inte byggs med uthus när man ändå vet att man behöver både hobbyrum och förvaring och bilen får stå ute. Vi har fyra garage, men våra bilar står ändå ute. I sanningens namn får jag väl erkänna att jag har en garageplats till växtpyssel.
Ska bli roligt att se vad ni hittar på under vintern.
Allt gott
/Anette

Laila sa...

Ler igenkännande åt röran! Min man är sparare, jag är slängare, njuter av att göra mig av med prylar!
Vilken bra idé att göra ett orangeri här! Det ska bli roligt att följa omvandlingen!
Allt gott!/Laila

Gunilla Teckenberg sa...

Hejsan!

Första gången jag är här och ler igenkännande åt din presentation. Jag bloggar också trots mitt mycket begränsade tekniska kunnande. Håller jag mig bara till det allra enklaste går det hyfsat men försöker jag mig på något nytt blir det kaos. Det är som det är...när man som jag avskyr manualer eller mera korrekt, jag begriper dem inte.

Hälsningar

/Gunilla

Anonym sa...

Kul att ni har kommit igång med orangeriprojektet, det kommer att bli så fint!! �� Vi röjer också i garaget, skulle gärna vilja ha in bilen där nu när snön faller...
Kram Kristina