lördag 26 november 2016

Där är du ju!

Dold i mörker när jag går och när jag kommer hem. Men idag ses vi! Tankar energi.

Snön är borta och det som tål kylan syns igen. Bambun låg platt innan under all snön, verkar tåla en hel del.

På ett sätt verkar rosor så ömtåliga och kinkiga och på ett sätt är de väldigt robusta. Fortfarande är det knoppar som vill slå ut!

Ett säkert kort är annars de rostiga blommorna. Gör sig bäst nu.

Den jättelika vallmoknoppen är utmärkt att ha talgbollar i. När snön var här på besök behövde fåglarna mat.

Många växter ligger i startgroparna för våren. Magnolian har fullt med knoppar.

Redan klar. Dold i sin ulliga kapsel.

Det är ganska skönt att det inte går att göra något i trädgården just nu. Dolt bakom den här väggen har jag fullt upp med att göra om i garaget för att öppna upp för ett orangeri. Den röran gör sig inte i bild idag.

Fler trädgårdar med inlägg om dolda saker hittar du hos Bland rosor och bladlöss


3 kommentarer:

Hällan Visningsträdgård/Ulrika sa...

Så spännande med orangeri! Kikar gärna in när det gör sig bättre på bild;) Tack för idén med rostiga vallmokapslar istället för de mindre vackra hållare som vi har framme.
Trevlig 1:a advent!

Maribel sa...

Skall bli spännande att se vad som döljer sig bakom väggen. Gillar dina rostiga blommor.
Ha en fin Advent/Marika

Rost och rädisor sa...

Orangeriplanerna ska bli kul att följa! Ni är så flitiga och ligger i. Inga projekt 2017 sa min man och jag håller med. Det vore skönt att få finlira lite istället, men vi får nog avsluta det vi påbörjat i alla fall.
Allt gott
/Anette