tisdag 12 juli 2016

Myser i pergolan

Tagetes, kanske en favorit eftersom jag inte kan låta bli att så den varje år. Har fått frön, så jag vet inte vad sorten heter, blir som en liten buske på en halvmeters höjd.

Fyller upp bra i de nya planteringarna vid pergolan. Här njuter vi för fullt med barn och barnbarn. Det bästa jag byggt i trädgården. Vi är alla lite förundrade över att vi fick ihop allt på sju helger med småbarn och allt.

Vindruvan gör att det känns som om pergolan funnits ett tag. I år får den växa på men nästa år blir den tuktad.

Rabatten innehåller mest ettåringar. Blomsterkörveln har slagit ut.

Ekorrkorn är ett riktigt snyggt gräs med sina yviga vippor.


Här blir fullt för vissa saker riktigt vräker ut sig.
Lavendeln har jag krukat och vi får se om de överlever sommarens torka. Just nu är de trevligt sällskap när jag sitter här i den vandrande skuggan.

Inga kommentarer: