tisdag 23 juni 2015

Växer just nu

Nu blommar schersminen, ljuvligt!
Allt har hamnat på plats i växthuset och bevattningen är igång.

Hostan riktigt vräker ut sig.

Förra året satte jag vit rudbeckia bland hostan. Den kom inte upp i år. Har frösått nya och satt i framkant tillsammans med myskmadra. Får se om det går bättre. Kylan gör att årets frösådder ser en aning ynkliga ut.

På baksidan av planket vid komposten har jag satt en del som ska locka till sig fjärilar. Även det här ser en aning ynkligt ut.
Det finns annat som lägger sig som en primadonna över allt i dess väg.

Och här står den. Galet fult växtsätt på en vacker blomma.

Nu börjar nävorna i rosa att blomma. Ser ut som om jag tryckt ner växtstöden, men det har jag inte. Nävorna är bara ovanligt höga i år.


Värst vad de sträcker på sig. Efter blomning klipper jag nog ner en del.

1 kommentar:

Rost och rädisor sa...

Så vackert med både nävor och vattenblänk. Visst är nävorna ovanligt höga i år, har också tänkt på det.
Tror det kommer att bli jättebra med myskmadran i framför hostorna. Den växer snabbt när den väl kommer igång. Tur att du inte har några höns för det är deras favorit nummer ett.
Allt gott
Anette