söndag 28 juni 2015

En varm morgon

Smyger runt med kameran tidigt på morgonen. Trastarna härjar i körsbärsträdet. Allt är grönt och frodigt.
Larsson undrar vad jag gör. Så fort jag är tyst och stilla kommer han. Kollar läget och att han vet var jag är.

Det blir som i en park med raden av sockertoppsgranar. Irisen blommar allt vad den kan.


Idag sätter jag fläderblomssaft. Buskarna börjar bli som träd. De verkar trivas för de har inte en enda bladlus!

Pionerna som blivit flyttade kommer igen. Till hösten ska jag se till att de inte hamnat för djupt i jorden. En del av dem är lite tröga med blomningen.

2 kommentarer:

Susanne sa...

Vilken härlig trädgård! Mysigt med en liten "oas" med buskar mm.. blir inspirerad! Håller själv på att fixa till och bygga upp efter dränering som jämnade den tidigare ägarens trädgård med marken...

Merja sa...

Vilka imponerande sockertoppar! Gillar dina fina växtstöd! Har tittar runt och sett mycket som jag gillar i din blogg. Här har det planterade också varit lite klent, men jag hoppas att dom snart hinner ifatt. Kul med kobrakallan! Jag lyckades så frön som jag vann på bloggen.Riktigt stolt. Nu gäller det att hålla dom vid liv bara...
Ha en bra dag!