söndag 22 maj 2022

Sista frostvarningen?

I natt blir det risk för frost och nu hoppas jag att det är sista natten så allt det här kan planteras ut!

Både jag och grönsakerna längtar.

Även i drivhuset kommer det kännas skönt med ett scenbyte för här ska andra saker in.

Jag kommer behöva täcka vissa grönsaker i kväll men de här är köldtåliga. Savoykål och vattenkrasse.

Tycker lite synd om hönsen, men de klarar det. Alla har fått fullt med fjädrar.

Här ute har jag redan satt ut årets tomater! De behöver täckas ikväll.

Kikar jag in genom kålnätet och ser att blomkålen har snygga knoppar.

Bondbönorna kommer inte bry sig om kylan.

Här hos bondbönorna gjorde jag en test med att så morötter under en planka och det fungerade över all förväntan!

Nu har jag flyttat på alla örtkryddorna och en odlingsyta är förberedd för purjolöken.

Ikväll kommer allt möjligt här ute vara täckt med fiberduk. Grönsaksodling är inte alltid så tjusig men god!

 

Inga kommentarer: