fredag 8 maj 2020

Korta pauser

Visst skapar jag många små sittplatser för paus. Men sitter jag där? Ja, korta stunder. En kopp kaffe, en stunds reflektion. Sedan vandrad blicken och då ser jag saker jag vill göra!

Bärstigen behöver rensas lite. Det är en del ogräs som klöver och hallon som kryper runt, men även skott av allåkerbär. De vill jag ta vara på. Klurar på hur de ska trivas ute i rabatten där jag vill att de ska vara. Ska testa med mer torv, någon får kanske bo i mer grovt grus. Vill hitta ett sätt att få dem att trivas just här där jag vill ha dem. Kanske ska jag göra om en del i hela området?

Kikar lite på hallonen. Ska de trivas med all ull? Den är lite basisk och undrar om det är därför ullen inte fungerar ihop med blåbär och då borde det vara samma för hallon. Men än så länge ser det bra ut. Kroknar hallonen åker ullen bort. Tankar från den korta pausen.

1 kommentar:

Carina sa...

Haha... ja så är det ibland. Fast jag tar en mikropaus och funderar på var jag kan sitta. Är tyvärr för dålig på att planera in små platser här och där. Förutom en och annan sten med flat ovansida :)

Vacker gång genom landet.

Ha det gott! Carina