tisdag 11 februari 2020

Liv i trädgården

Nu innan löven spricker ut syns det stora skatboet tydligt. Det är välbyggt och står sig i alla väder.

Vi har många buskar och träd och många småfåglar som kommer på besök. De flesta fåglar vänjer sig vid att jag är ute i trädgården och äter orädda vidare när jag går omkring.

Ibland kommer ekorren förbi och då blir det fart på Larsson. Rivmärken i gräsmattan!

Lite lugnare med djur i keramik 
Snart flyttar det in nya husdjur. Här mot planket sätter vi två bikupor till våren.

1 kommentar:

Carina sa...

Bikupor låter spännande och jag har funderat på det. Men har en känsla av att jag är för dålig på skötsel. Fast då tipsade någon om att biklubbar ofta har medlemmar som vill placera ut kupor, man kanske bor i lägenhet vad vet jag, och det låter som en win-win för mig.

Skator är smarta fåglar... jag brukar få sällskap av en rödhake frampå höstkanten. Jag inbillar mig att det är samma individ som fått upp ögonen för att i mina fotspår dyker det upp många maskar när jag grävt. Men 1,5 meter aldrig närmre och alltid på hens villkor. Men blickarna jag får :)

Ha det gott! Carina