fredag 3 januari 2020

Vilar och pysslar

Den där mopsen är bäst på att vila. Har man inga småtänder kvar åker tungan ut, men vad gör väl det när man är gammal?

Ibland är det nästan så man snubblar på honom där han ligger som en liten bulle.

Jag är bättre på att pyssla. Orangeriet är fullt med saker som gror och växer. 

En härlig röra där allt är framme och jag hittar allt. Det jag behöver bor någonstans på bordet. Det är långsamma sommarblommor, långsamma grönsaker, kvick sallat att äta så snart det går och ett gäng saker som jag tänkt sätta ut i varmbänk så småningom. Gräver även upp lite plantor utifrån i denna konstiga vintervärme och flyttar in hit. 

Närt jag kommer in igen har han inte rört sig ur fläcken. Bra på att vila. 

1 kommentar:

Ätliga trädgården sa...

å, sötbullen! Så mysigt ni har det. Kan nästan känna doften av fuktig jord och spirande grönska i orangeriet.
Allt gott
/Anette
Tidigare
Rost och rädisor