söndag 3 februari 2019

Snö och frö

Oj vad det snöar! Nu är det till att skotta tak på drivhus och ruska av snö från buskar.

Även fågelmaten behöver snöröjas!

Sår några tjusiga frön i blå metallisk kulört. Det är F1 frön av en mini savoykål, Alcosa. Lägger de flesta frön helt på ytan. Det fungerar ju bra när det är kuvös och värmematta som gäller så här på vintern. De här får vara med i kålutmaningen hos Sara Bäckmo.

Nu fick jag även fart och sådde morötter i en kruka. Här blev det Atomic Red. Jag kan ganska lite om odling av grönsaker och följer helt enkelt andras tips. Tack internet, hur svårt kan det vara, och så bara gör jag. Det här läste jag hos Anette med bloggen Bland rost och rädisor. Tror det var på instagramkontot som heter atligatradgarden hon skrev om detta. Det är ingen idé att spara frön av just morötter, på dem sjunker grobarheten markant på ett år. Sagt och gjort - jag inventerar frön och inser att jag har några påsar som jag helt enkelt sår i omgångar inne i orangeriet nu under februari mars.

Inga kommentarer: