onsdag 5 december 2018

December - månadsbild

Så, det var lite trögt med att få upp den sista månadsbilden på grönsaksodlingen. Det har helt enkelt varit svart ute när jag haft tid att titta ut, eller regnigt. Det ser ut som en stor kompost men jag hämtar mat nästan varje dag. Idag frossade vi på brysselkål. Det är väldigt praktiskt med täckodling. Jag har inte rensat land och jag har ingen kompost att ta hand om. Allt åker ut här på en gång. Idag har jag köpt massor med frön igen och det kliar i fingrarna att börja så inomhus. Tror jag startar nästa vecka!

2 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Lyxigt att hämta mat utomhus vid denna tiden. Jag tror minsann hösten varit extra mild dessutom för jag har också en hel del ätligt kvar här i zon 4.
Ha det fint
/Anette

Vivishagerom sa...

Hei
Vi har også hatt en veldig mild høst og vinter til nå, men i natt fikk vi snø og det ble så mer koselig ute.

Vivi