onsdag 5 september 2018

Trängsel i bäddarna

Jag klämmer ju ner en hel del plantor på den yta jag har. Det märks när det börjar växa upp. Mangolden svämmar över åt alla håll och kanter.

Den där sparrisodlingen har lite väl många kompisar. Det bor fullt med tomater här. Det är lite skattjakt att plocka och det finns en hel del.

Nu när jag börjar blada av tomaterna eftersom jag plockar så tittar även chilin fram. Sådde en sort som heter Lombardo och kan stå på friland. Ska bli spännande att se vad jag får ihop när det är dax att skörda.

2 kommentarer:

Merja sa...

Spännande med skattjakt;)
Trevlig helg!

World of Animals, Inc sa...

Your garden is turning out lovely, I love the landscape of the land. This looks really great, nicely done. Thanks for the share, have a fantastic rest of your day. Keep up the posts.

World of Animals