söndag 20 maj 2018

Fina rädisor

Sådde inne i slutet av februari, satte ut i mitten på april och då tänkte jag att det här gör jag inte om. De såg så taniga ut och gillade inte riktigt kylan även om de hamnade under fiberduk. Men nu, nu tänker jag - nästa år sår jag fler så tidigt! Klara långt före alla andra rädisor och så fina och stora. Gjorde en västkustsallad baserad på rädisa och använde utan problem 350 g och hälften står kvar. Nu får de som står kvar växa någon dag till sedan äter vi upp dem för annat ska ut på den här platsen.

Inspekterar spenaten och det blir till att klippa ner allt.

Här och var syns det att den vill blomma. Jag kommer klippa ner och inte chansa på en andra skörd. Våren har varit så sen att dagarna är för långa för att spenaten ska vilja göra blad. Det står ett gäng betor och mangold i drivhuset som vill ut på den här platsen så det blir bra timning.

Inga kommentarer: