lördag 10 september 2016

Borta vid skärmväggen

Nu är det rejält torrt igen. Det börjar blir lite brunt här och där och jag låter det stå. Ska försöka krångla mig in bland irisen och gräva ner lite vårlökar.

Efter all flytt av växter blev det ganska lagom med de hostor som står kvar. Det tar ett tag innan man ser hur det växer och och tar plats.

White Swan som jag köpte dog fösta vintern. Nu är det de som jag frösått som kommer upp. Får se om de står sig bättre och klarar vintern.

Ska se till att spara frön och dra upp fler.

Skärmväggen fungerar bra som lite avgränsning mot komposthörnan. Hasselbuskaget drar till sig en hel del djurliv. Det prasslar alltid bland bladen. Det ser lite rufsigt ut med alla irisar som frodas.

Där inne har jag satt ett till höstsilverax. Den blommar redan nu, mina gamla lever med annan inre klocka och dröjer lite än.

Inga kommentarer: