lördag 6 februari 2016

Behöver lite färg

Tycker det är så varje vår. När jag står där och ska köpa blommor så fingrar jag lite på de rosa, vita och blekt gula, alla pasteller. Men jag vill ju egentligen inte ha det när jag väl är hemma. Jag behöver lite färg.

Dessutom är jag inte så bra på att pyssla med blommor inne. Är väldigt nöjd med plåtkransen jag köpte. I den kan jag ställa krukorna som de är med lite paketpapper på. Lätt att byta ut om någon av dem ger upp!

Tulpaner
Ja, dom gnisslar när jag stoppar ner hela fånget. Nu säljs tulpaner 50 åt gången. Det blev nästan lite besvärligt, inte vill jag dela upp dem i olika vaser. Det är ju den där mängden som känns härlig. Det fick bli en ytterkruka till slut. Nu gäller det att längta lagom mycket efter våret, så där så att man står ut med att vänta!

1 kommentar:

Veronica sa...

Jag med vill ha färg och v någon konstig anledning så faller jag oxå på de rosa blommorna!
Man vill väl ha det där skira vårliga!

Wow, vilken tulpanbukett!!

Kram