fredag 27 mars 2015

Lite överraskad

Överraskad, det blev jag idag på trädgårdsmässan av att jag köpte en Dahlia? Det brukar inte jag ha i min trädgård, alldeles för opraktiskt. Det var inte det enda som inhandlades. Konstigt nog blir det allt från keramik, korvar, frön och växter. Tur att jag har nära till mässan för den passade bra som fredags AW. Hade nog blivit lite besviken om jag rest långt för det skulle kunna vara mer roligt och vackert att titta på. Men...det var som vanligt många trevliga och kunniga entusiaster som förgyllde besöket, för att inte tala om mitt sällskap!

6 kommentarer:

Villrose sa...

Så fint at du overrasket deg selv! Dahlia er fantastisk :)

Hällan Visningsträdgård/Ulrika sa...

Ibland måste man fixa sina egna överraskningar, helt rätt av dig!
Trevlig helg!

Maribel sa...

Dahlior är så fina, men lite besvärligt att gräva upp och övervintra, hoppas den överraskar dig med sin blomning. Trevlig helg!

Merja sa...

Kanske blir du så förtjust i din Dahlia att du inte tycker den är så besvärlig till slut att ta hand om över vintern också:-)
Ha en bra dag!

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Dahlior är underbart, upptäckte det i fjol. Jag planterade dem i krukor, tunnor o spannar, lätt att ta upp sen för vinterförvaring.
Nu åyerstår ju bara att se om de vill komma i år!
Håller tummarna!
Jag åkte långt för mässan och var där i fredags, men jag hör det alltid till en roli helg med andra besök också.
Ha det gott och trevlig vecka, hej Ewa :)

livihagen.blogspot.com sa...

Da skal du se at Dahlia etter hvert blir en favoritt. De er jo bare så nydelig. For meg var de ny i hagen i fjor og da hadde jeg dyrket de frem selv. Så moro :-)
Hilsen fra Liv