onsdag 30 april 2014

Lite lugnare tempo

Lite svalare och helg...
Skönt med lite kvällsfotografering. Nu står körsbäret i blom. Det här med blogg gör att jag lär mig kameran, jobba med Mac och lite programmering. Som bonus blev det lite roligare att rensa rabatter.
En lagom avkoppling efter jobbet.

Och det sker lite projekt! Den där prakt häggmispeln som köptes, den var ju naturligtvis uppväxt i Skåne eller Danmark gissar jag. Den har blommat ut. Men den vi hade sedan tidigare är i fas med vår zon, den håller på att slå ut nu.



Tulpanen som rodnar gör sig utmärkt i lite kvällssol.

Pionerna växer på, skyddade under växtstöden. Tur är väl det för de hade aldrig överlevt Larssons framfart.
Jag rensar inte så noga. Gillar smultronen som invaderar lite här och där. Förundras över att de blommar. Tänker på smultron på strå - samtidigt som det kan bli lite snö när som helst.
En liten tjockis som doftar oregano när jag klappar på den!

Inga kommentarer: